Donate money for my music production PLEASE!

Eyes only, only for members!

Webvoter
Will Elin have make up sex with Tiger?

Play my music here

fredag 22 januari 2010

De nya reformsverige

Jag tänker på de nya sjukreformerna.... Va 17 har detta inlägg me musik o göra?? Inget faktiskt, jag försöker att ta mig från den iden jag hade, dvs att bara skriva vad som händer på min musik front, nu har jag som ni ser börjat med att ge mig in i politikens värld.
Nåja, den nya sjukreformen som jag var inne på, den e rakt åt helvete, ska de sjuka lida ännu mer? Regeringen, den nya regeringen som jag vill kalla de, trots att de sutto nu i ngra år. De vill privatisera sverige totalt, idè alà USA. Förstår inte hur de får ihop att sverige ska vara första landet i världen som kan kalla sig "lilla landet lagom"? Det verkar som om Reinfeldt & co, har bestämt sig för att sverige, på papper, ska se bra ut. Inga sjuka som går runt och suger ut sverige ekonomiskt. MEN, men tittar man bakom den röda ridån, har vi en massa människor som vallfärdar till socialen, så som muslimerna vallfärdar till Mekka. Socialen är sveriges Mekka hädanefter måste de ju påpekas då. Nu ska de ju ha gått ut och sagt att arbetsförmedlingen ska sluta föredla jobb, och förmedlingen ska privatiseras. Jag undrar vem som ska hålla i takt pinnen då, och vad blir det för regler då? Många arbetsgivare ser rött bara av tanken att deras anställda går med i facket, hur 17 ska en sådan "privat" medlare sköta en förmedling om den är mot fackförbund, nu säger jag ifall de e nån som har de tanke sättet som ska styra förmedlingen.
De verkar som om de blåa vill röra runt så mycket som möiligt innan de är val igen, tittar man på siffrorna idag, så lutar det rakt åt andra hållet för Moderater o allt vad de heter. Hur ska Mona Sahlin röja upp i sverige efter orkanen Reinfeldt? Jag hoppas att Reine o de andra försvinner och alldrig mer får styra ett land, märker inte folk att vi har med en regerings diktator att göra med, tur att han inte fört sverige i krig också, precis somHitler och Stalin gjorde, de tänkte också att ett krig skulle gynna lilla landet lagom. De ligger en begraven hund här.

1 kommentar:

  1. Om det nu blir regeringsskifte, så hoppas jag ju inte att Mona Sahlin blir statsminister, det är hon inte lämplig för.Kram

    SvaraRadera

Keep your language clean, we all wanna read pleasent comments, Thanx!